相關圖片

 

Downtown是專輯COLLXTION II中收錄的歌曲,

目前官方已經發佈歌詞版啦!!!!

Allie X生於1985 年 7 月 31 日

 

出道時整體風格走向比較前衛古怪,跟Lady gaga一樣屬於鋼琴創作型歌手

所以經常有粉絲把她跟Lady gaga做比較,

聲線甜美加上MV詭異對我來說她是非常有特色的女歌手,

發現她就特別喜歡啦!

Downtown這首歌訴說一個女孩漸漸陷入愛情快要無法脫身,

副歌說明女孩認為只有生命結束時才能放下這段感情

旋律特別洗腦一聽就會想重複播放,對我來說真的是必聽的良心歌曲!

====================

   

Love is a condition of the head
愛情是腦中進入了一種狀態
Wanna push a button and reset
我想按下按鈕便能重新開始
But you're still up in my skirt
你仍然迷戀我身下的裙擺
I thought if you had a piece of me
我想如果你得到我的一部分
I could keep the other 2 or 3
我還能保留剩餘的自己
But, now that's not how it works
但現在早已無法克制

 

I shouldn't be here right now
我現在不該留在這裡
But you got me figured out
但你讓我明白
Pushing my pieces round, I know this game
讓我不斷拼湊碎片, 我懂了這遊戲
And I need a miracle
而我需要奇蹟出現
To break from this ritual
去破除這些不堪的一切
Till then I'll be saying the same thing
到那時我會說出同樣的話

 

Take me downtown
帶我進入繁華之城
Use my body all night
與我盡情纏綿整晚
Make me feel like last time
讓我感受這像最後一刻
Make it taste like love
嘗試到如愛情的滋味
Take me downtown
帶我進入城市
Yours until my heart dies
直到彼此生命消逝
Give it up one last time
放棄了最後一刻
Give it up for love
放手付出這段感情

 

Oh

Give it up
放手吧
Give it up
放手吧
Oh

Give it up
放手吧
Give it up
放手吧

 

Love is a condition of the head
愛情是腦中進入了一種狀態
There is no prescription to forget
這裡從無解藥能讓人忘懷
So you're all over my brain
所以我的腦海全是你
You're the blue fix that makes me run
你是憂鬱窘境而我不斷奔向
I'll do anything to get me some
為了得到一切 讓我做任何事都願意
Stop me before it's too late
在無法挽回之前 阻止我吧

 

I shouldn't be here right now
我現在不該留在這裡
But you got me figured out
但你讓我明白
Pushing my pieces round, I know this game
讓我不斷拼湊碎片, 我懂了這遊戲
And I need a miracle
而我需要奇蹟出現
To break from this ritual
去破除這些不堪的一切
Till then I'll be saying the same thing
到那時我會說出同樣的話

 

Take me downtown
帶我進入繁華之城
Use my body all night
與我盡情纏綿整晚
Make me feel like last time
讓我感受這像最後一刻
Make it taste like love
嘗試到如愛情的滋味
Take me downtown
帶我進入城市
Yours until my heart dies
直到彼此生命消逝
Give it up one last time
放棄了最後一刻
Give it up for love
放手付出這段感情


Oh

Give it up
放手吧
Give it up
放手吧
Oh

Give it up
放手吧
Give it up
放手吧
Oh

Give it up
放手吧
Give it up
放手吧
Oh

Give it up
放手吧
Give it up
放手吧

 

Take me downtown
帶我進入繁華之城
Use my body all night
與我盡情纏綿整晚
Make me feel like last time
讓我感受這像最後一刻
Make it taste like love
嘗試到如愛情的滋味
Take me downtown
帶我進入城市
Yours until my heart dies
直到彼此生命消逝
Give it up one last time
放棄了最後一刻
Give it up for love
放手付出這段感情

 

arrow
arrow
    文章標籤
    Allie X Downtown 中文歌詞
    全站熱搜

    MyStarlight KaYu 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()